20070511 Ogłoszenie - zmiana pokrycia dachu w SP Netta
SPECYFIKACJA
ISTOTNYCH WARUNKÓW
ZAMÓWIENIA (SIWZ)
Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego
o wartości poniżej 60 000 EURO zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo
zamówień publicznych (Dz. U. z 2006 r. Nr 164, poz. 1163 z późn. zm.)
Wyłonienie wykonawcy zakresu rzeczowego zmiany pokrycia dachu na budynku Szkoły Podstawowej w Netcie
Gmina Augustów
I. NAZWA I ADRES ZAMAWIAJĄCEGO
Zespół Obsługi Ekonomicznej Szkół Gminy Augustów, 16-300 Augustów ul. Wojska Polskiego 54
II. TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Postępowanie będzie prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego o szacunkowej wartości przedmiotu zamówienia do 60 000 EURO - na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień
publicznych (Dz. U. z 2006 r. Nr 164, poz. 1163 z późn. zm.), zwanej dalej „ustawą”.
III. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na zmianie pokrycia dachu na budynku Szkoły Podstawowej w Netcie Gmina Augustów. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia
znajduje się w „Ślepym" kosztorysie stanowiącym załącznik nr 6 do SIWZ
Oznaczenie przedmiotu zamówienia według Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):
Przedmiot główny - 45.26.00.00-7 Roboty budowlane w zakresie wykonywania pokryć i konstrukcji dachowych
2. Szczegółowy zakres robót określa Dokumentacja projektowa dostępnym do wglądu w siedzibie Zamawiającego oraz przedmiar robót, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót stanowiąca załącznik nr
6 do SIWZ.
3. Podstawą do obliczenia ceny ofertowej jest przedmiar robót.
4. Wykonawca udzieli co najmniej 36 miesięcy gwarancji jakości na wykonane prace.
5. Wykonawca przejmuje od Zamawiającego obowiązki kierownika budowy i opracowanie stosownych dokumentów dotyczących bezpieczeństwa.
6. Wykonawca powinien dokonać wizji lokalnej terenu budowy i jego otoczenia, a także uzyskać wszelkie dodatkowe informacje, które mogą być konieczne do prawidłowego przygotowania oferty oraz zawarcia
umowy i wykonania zamówienia.
IV. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA
Wymagany termin wykonania zamówienia: do 20 sierpnia 2007 r.
V. OPIS WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU
DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1) posiadają uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności określonej przedmiotem zamówienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
2) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
4) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy.
2. Na potwierdzenie spełniania ww. warunków Zamawiający wymaga złożenia przez Wykonawców pisemnych oświadczeń i dokumentów, określonych w rozdziale VI SIWZ.
3. Warunki będą oceniane, na podstawie druku ZP-17 (spełnia/nie spełnia).
VI. WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
1. Wykonawca składa następujące dokumenty, oświadczenia i informacje:
1) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art. 22 ust. 1 i art. 24 ust. 1 i 2 ustawy z wykorzystaniem wzoru - załącznik nr 2,
2) w celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy:
a) aktualny odpis z właściwego rejestru lub aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji
działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej, niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert - złożone w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez
Wykonawcę,
b) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art.24 ust.1 pkt 4 - 8 ustawy - wystawione nie wcześniej, niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert - złożone w
formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę,
c) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy wystawioną nie wcześniej, niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert - złożoną w
formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę,
d) aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające
odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub
rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej, niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert - złożone w formie
oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę,
3) w celu potwierdzenia warunku posiadania przez Wykonawcę niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz dysponowania potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia publicznego:
a) wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń, jakimi dysponuje Wykonawca,
b) wykaz osób i podmiotów, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu
wykonywanych przez nich czynności - załącznik nr 3 do SIWZ,
c) dokumenty stwierdzające, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia. Zamawiający wymaga aby co najmniej jedna osoba uczestnicząca w
wykonywaniu zamówienia posiadała wymagane przepisami ustawy Prawo budowlane uprawnienia i przynależała do właściwego samorządu zawodowego,
d) wykaz wykonanej co najmniej 1 roboty budowlanej, w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w
tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia tj. obiekt użyteczności publicznej o wartości co najmniej 300 000,00 PLN brutto,
z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączenie dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie (np. referencje) - załącznik nr 4 do SIWZ,
4) w celu potwierdzenia warunku znajdowania się przez Wykonawcę w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia publicznego:
a) informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w którym Wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową
Wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert- złożone w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę,
b) polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności - złożone w formie oryginału lub
kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.
2. W przypadku gdy Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia należy załączyć dodatkowo pełnomocnictwo udzielone przez Wykonawców do reprezentowania ich w postępowaniu lub do
reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Dokumenty, oświadczenia i informacje wymienione w SIWZ składane są przez Wykonawców wspólnie, z wyjątkiem wymienionych w ust. 1 pkt 1 i 2, które
składane są przez każdego z Wykonawców oddzielnie. Jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana, Wykonawcy, przed zawarciem umowy w sprawie
zamówienia publicznego powinni przedstawić Zamawiającemu umowę regulującą ich współpracę.
3. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w ust. 1 pkt 2 lit. a, c i d składa odpowiedni dokument lub dokumenty
wystawione zgodnie z prawem kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające, że:
1) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie;
2) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości;
3) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub
wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. Dokumenty określone w pkt 1 i 2 powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, natomiast
dokument określony w pkt 3 powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
4. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w ust. 1 pkt 2 lit. b składa zaświadczenie właściwego organu sądowego
lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4-8 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem
terminu składania ofert.
5. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 3 i 4, zastępuje się je dokumentem
zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub
miejsce zamieszkania. Postanowienia zawarte w ust. 3 zdanie drugie stosuje się odpowiednio.
6. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę.
VII. INFORMACJE O SPOSOBIE POROZUMIEWANIA SIĘ ZAMAWIAJĄCEGO Z WYKONAWCAMI ORAZ PRZEKAZYWANIA OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW
1. Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują pisemnie, faksem lub drogą elektroniczną. W przypadku oświadczeń, wniosków, zawiadomień i informacji
przekazanych za pomocą faksu lub drogą elektroniczną, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.
2. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści SIWZ nie później, niż na 6 dni przed terminem składania ofert.
3. Treść zapytania wraz z wyjaśnieniami zostanie jednocześnie przekazana wszystkim Wykonawcom, którym doręczono SIWZ, bez ujawniania źródła zapytania i zamieszczona na stronie internetowej
Zamawiającego.
VIII. OSOBY UPOWAŻNIONE DO POROZUMIEWANIA SIĘ Z WYKONAWCAMI
Zamawiający wyznacza do bezpośredniego kontaktowania się z Wykonawcami następujące osoby:
Marzenna Gąsiewska w godz. 9:00-1400, tel. (0-87) 643-22-40 fax (0-87) 643-22-40
IX. WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM
Wykonawca nie jest zobowiązany do wniesienia wadium.
X. TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ
Składający ofertę Wykonawca pozostaje nią związany przez okres 30 dni od upływu terminu składania ofert.
XI. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERT
1. Ofertę należy złożyć wg formularza ofertowego z wykorzystaniem wzoru - załącznik Nr 1 do SIWZ.
2. Ofertę należy sporządzić zgodnie z wymaganiami SIWZ.
3. Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę na wykonanie zamówienia.
4. Oferta powinna być napisana w języku polskim, czytelną i trwałą techniką (dopuszcza się sporządzenie oferty w formie maszynopisu lub techniką komputerową) oraz podpisana wraz z załącznikami przez
osobę/osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy, wymienione w Krajowym Rejestrze Sądowym bądź ewidencji działalności gospodarczej lub osoby posiadające pisemne
pełnomocnictwo w tym zakresie. Pełnomocnictwo stanowi załącznik do oferty.
5. Wszystkie strony oferty wraz z załącznikami muszą być spięte lub zszyte i zabezpieczone w sposób zapobiegający możliwości zdekompletowania. Wszystkie strony powinny być kolejno ponumerowane. Brak
numeracji stron oraz niezszycie lub niespięcie oferty nie powoduje jej odrzucenia, jednakże w takim przypadku Wykonawca nie może powoływać się, że usunięto którąś ze stron.
6. Wszelkie poprawki lub zmiany w tekście oferty muszą być parafowane i datowane własnoręcznie przez osobę podpisującą ofertę.
7. Wszystkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty ponosi Wykonawca niezależnie od wyniku postępowania przetargowego.
8. Ofertę należy złożyć w dwóch nieprzezroczystych, zamkniętych kopertach, zapieczętowanych w sposób gwarantujący zachowanie ich w stanie nienaruszonym. Koperta zewnętrzna powinna być zaadresowana
na adres Zamawiającego oraz powinna być oznakowana następująco:
"Oferta na wykonanie zmiany pokrycia dachu na budynku Szkoły Podstawowej w Netcie Gmina Augustów”
Koperta wewnętrzna - oprócz opisu jw. winna zawierać nazwę i adres Wykonawcy.
XII. MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA I OTWARCIA OFERT
1. Oferty należy składać w siedzibie Zespołu Obsługi Ekonomicznej Szkół Gminy Augustów 16-300 Augustów ul.Wojska Polskiego 54 lub drogą pocztową za potwierdzeniem odbioru do dnia 24 maja 2007 roku
do godz. 10:00.
2. Za termin złożenia uważa się fizyczną obecność oferty w miejscu składania ofert, określonym w ust. 1.
3. Oferty, które wpłyną do Zamawiającego po wyznaczonym terminie będą zwracane bez otwierania, po upływie terminu przewidzianego na wniesienie protestu.
4. Publiczne otwarcie ofert nastąpi w siedzibie Zamawiającego dnia 24 maja 2007 roku o godz. 10:15.
5. Wykonawcy mogą uczestniczyć w publicznej sesji otwarcia ofert.
6. Bezpośrednio przed otwarciem ofert Zamawiający poda kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Podczas otwarcia ofert Zamawiający poda nazwę (firmę) oraz adresy Wykonawców,
informacje dotyczące ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności.
XIII. OPIS SPOSOBU OBLICZENIA CENY
1. Cena oferty uwzględnia wszystkie zobowiązania, musi być podana w PLN cyfrowo i słownie, z wyodrębnieniem podatku VAT.
2. Cena może być tylko jedna.
3. Cena nie ulega zmianie przez okres ważności oferty oraz okres realizacji zamówienia.
4. Cenę za wykonanie przedmiotu zamówienia należy przedstawić w formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ.
XV. OPIS KRYTERIÓW, KTÓRYMI ZAMAWIAJĄCY BĘDZIE SIĘ KIEROWAŁ PRZY WYBORZE OFERTY, WRAZ Z PODANIEM ZNACZENIA TYCH KRYTERIÓW ORAZ SPOSOBU OCENY OFERT
Kryteria oceny: najniższa cena 100%
Oferta najtańsza otrzyma 100 pkt. Pozostałe proporcjonalnie mniej, według formuły:
Cn / Cb x 100 x 100% = liczba punktów
Gdzie:
Cn - najniższa cena spośród ofert nieodrzuconych
Cb- cena oferty rozpatrywanej
100- wskaźnik stały
100 % - procentowe znaczenie kryterium cena
XVI. INFORMACJE O FORMALNOŚCIACH, JAKIE POWINNY ZOSTAĆ DOPEŁNIONE PO WYBORZE OFERTY W CELU ZAWARCIA UMOWY W SPRAWIE ZAMÓWNIENIA PUBLICZNEGO
1. Ogłoszenie o wyborze najkorzystniejszej oferty zostanie wywieszone w siedzibie Zamawiającego na tablicy ogłoszeń oraz na stronie internetowej.
2. Zamawiający powiadomi o wyborze najkorzystniejszej oferty wszystkich Wykonawców i poda uzasadnienia wyboru.
3. Wybranemu Wykonawcy Zamawiający wskaże termin i miejsce podpisania umowy.
4. Umowa zostanie zawarta według wzoru określonego w załączniku do SIWZ, w terminie nie krótszym niż 7 dni od dnia wyboru oferty, nie później jednak niż przed upływem terminu związania ofertą.
5. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy, w terminie określonym przez Zamawiającego, wybrany zostanie Wykonawca, który zaproponował ofertę najkorzystniejszą
spośród pozostałych ofert.
6. Informacja o zawarciu umowy umieszczona zostanie na portalu internetowym Urzędu Zamówień Publicznych, na stronie internetowej Zamawiającego i w Biuletynie Informacji Publicznej.
XVII. ZABEZPIECZENIE NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY.
1. Wykonawca przed podpisaniem umowy wniesie zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 5 % sumy wynagrodzenia brutto.
2. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy należy wnieść w formie określonej w art. 148 ust 1 ustawy.
3. Jeżeli zabezpieczenie należytego wykonania umowy będzie wnoszone w pieniądzu, Wykonawca wpłaci je na rachunek bankowy Bank Zachodni WBK I Oddział Augustów nr konta
07 10902789 0000000688 0002888 z dopiskiem : „zabezpieczenie należytego wykonania umowy na wykonanie zmiany pokrycia dachu na budynku Szkoły Podstawowej w Netcie Gmina Augustów „
4. Datą wniesienia zabezpieczenia w pieniądzu jest dzień uznania rachunku bankowego Zamawiającego.
5. Kwota zabezpieczenia o którym mowa w pkt 1, zostanie zwrócona Wykonawcy w wysokości:
1) 70% - w terminie 30 dni od dnia podpisania protokołu odbioru;
2) 30% - w terminie 15 dni po upływie okresu gwarancji udzielonej przez Wykonawcę.
XVIII. WZÓR UMOWY
Wzór umowy stanowi załącznik nr 5 do SIWZ.
XIX. POUCZENIE O ŚRODKACH OCHRONY PRAWNEJ PRZYSŁUGUJĄCYCH WYKONAWCY W TOKU POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWNIENIA
Wykonawcom, których interes prawny w uzyskaniu zamówienia doznał lub może doznać uszczerbku w wyniku naruszenia przez Zamawiającego określonych w ustawie przepisów, przysługują środki ochrony
prawnej określone w dziale VI ustawy (art. 179-183 ustawy).
XX. PODWYKONAWCY
Wykonawca zobowiązany jest wskazać w ofercie część zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, a także podać nazwy (firmy) proponowanych podwykonawców.
XXI. POSTANOWIENIA KOŃCOWE.
W sprawach, które nie zostały uregulowane w niniejszej SIWZ mają zastosowanie przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych i akty wykonawcze do ustawy.
Zatwierdzam:
Dyrektor Zespołu Obsługi
Ekonomicznej Szkół Gminy Augustów
/-/ Jan Ordowski
Augustów, dnia 04 maja 2007 r.
Metryka strony