Zasady naboru na wolne stanowiska w ZOES
REGULAMIN NABORU NA WOLNE STANOWISKA URZĘDNICZE
W ZESPOLE OBSŁUGI EKONOMICZNEJ SZKÓŁ GMINY
AUGUSTÓW
Rozdział I
Postanowienia ogólne
§ 1
- Celem Regulaminu jest ustalenie zasad zatrudniania na wolnych stanowiskach urzędniczych w Zespole Obsługi Ekonomicznej Szkół Gminy Augustów.
- Zatrudnienie, o którym mowa w ust.1 następuje na podstawie umowy o pracę.
- Pracownikiem samorządowym może być osoba, która spełnia warunki określone w art. 3 ustawy z dnia 22 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych (t.j. z 2001 roku Dz.U. Nr 142 poz.1593 z późn. zm.).
- Stosowanie niniejszego Regulaminu nie obejmuje:
- stanowisk obsadzanych na podstawie wyboru i powołania,
- stanowisk pomocniczych i obsługi,
- pracowników, których status określają inne przepisy niż ustawy o pracownikach samorządowych,
- pracowników zatrudnianych na zastępstwo (dotyczy to zastępstw chorobowych, macierzyńskich i przypadków losowych).
- pracowników zatrudnianych w wyniku awansu zawodowego lub przesunięcia wewnętrznego,
- warunkiem uzyskania awansu jest otrzymanie bardzo dobrej opinii o dotychczasowej pracy, posiadanie niezbędnych kwalifikacji oraz spełnienie formalnych wymogów charakterystycznych dla danego stanowiska pracy,
- o zmianie stanowiska urzędniczego decyduje Dyrektor ZOESz ,
- awansowanie pracowników lub przesunięcie wewnętrzne na inne stanowisko odbywa się po spełnieniu wymagań określonych w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 2 sierpnia 2005 r. w sprawie zasad wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w urzędach gmin, starostwach powiatowych i urzędach marszałkowskich (Dz. U. Nr 146 poz. 1223).
Rozdział II
Podjęcie decyzji o rozpoczęciu procedury rekrutacyjnej na wolne stanowisko urzędnicze
§ 2
- Potrzeba stworzenia nowego stanowiska pracy może powstać w szczególności w wyniku:
- planowanych zmian w strukturze organizacyjnej ZOESz
- zmiany przepisów nakładających na Gminę a tym samym na ZOESz nowe kompetencje i zadania,
- analizy zmian związanych z ruchem w ramach zasobów kadrowych (przejście na emeryturę, rentę itp.)
- Decyzję o rozpoczęciu procedury rekrutacyjnej podejmuje Wójt, w oparciu o wniosek przekazany przez Dyrektora o wakującym stanowisku urzędniczym w Zespole Obsługi Ekonomicznej Szkół Gminy Augustów.
- Wniosek, o którym mowa w ust. 2, powinien być przekazany co najmniej z miesięcznym wyprzedzeniem, pozwalającym na uniknięcie zakłóceń w funkcjonowaniu komórki organizacyjnej według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
- Zgoda Wójta na zatrudnienie pracownika powoduje rozpoczęcie procedury naboru kandydatów na wolne stanowisko.
- Nabór kandydatów na stanowiska urzędnicze w ZOES organizuje Dyrektor jednostki.
- Czynności rekrutacyjne powinny być rozpoczęte w terminie pozwalającym na przeprowadzenie naboru zgodnie z przepisami ustawy, o której mowa w § 1 ust.3.
- Otwarta rekrutacja i jawny nabór mają na celu pozyskanie najlepszych pracowników na wolne stanowiska.
Rozdział III
Etapy naboru
§ 3
Nabór obejmuje:
- powołanie Komisji Rekrutacyjnej,
- ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko,
- przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych,
- wstępna ocena złożonych dokumentów aplikacyjnych
- ogłoszenie listy kandydatów, którzy spełniają wymogi formalne,
- postępowanie sprawdzające
- merytoryczna ocena dokumentów aplikacyjnych,
- rozmowa kwalifikacyjna,
- sporządzenie protokołu z przeprowadzonego naboru,
- podjęcie decyzji o zatrudnieniu i podpisaniu umowy o pracę,
- ogłoszenie wyników naboru.
Rozdział IV
Powołanie Komisji Rekrutacyjnej
§ 4
- Komisję Rekrutacyjną (wraz ze wskazaniem pełnionych w niej funkcji) powołuje Dyrektor Zespołu Obsługi Ekonomicznej Szkół Gminy Augustów .
- W skład Komisji Rekrutacyjnej mogą wchodzić:
- Dyrektor lub osoba przez niego upoważniona,
- Księgowa ,
- inne osoby wskazane przez Dyrektora.
- Komisja pracuje w składzie co najmniej 3-osobowym, w tym przewodniczący lub zastępca przewodniczącego.
- W pracach Komisji nie może uczestniczyć osoba, która jest małżonkiem lub krewnym albo powinowatym do drugiego stopnia włącznie, osoby, której dotyczy postępowanie konkursowe, albo pozostaje wobec niej w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że może to budzić uzasadnione wątpliwości co do jej bezstronności.
- Komisja działa do czasu zakończenia procedury naboru na wolne stanowisko pracy.
- Obsługę techniczną Komisji Rekrutacyjnej zapewnia pracownik wskazany przez Dyrektora.
Rozdział V
Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko
§ 5
- Ogłoszenie o wolnym stanowisku urzędniczym umieszcza się obligatoryjnie w Biuletynie Informacji Publicznej zwanym dalej BIP oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Zespołu Obsługi Ekonomicznej Szkół Gminy Augustów.
- Ogłoszenie o konkursie na wolne stanowisko zawiera w szczególności:
- nazwę i adres Jednostki,
- określenie stanowiska urzędniczego,
- określenie wymagań związanych ze stanowiskiem urzędniczym zgodnie z opisem danego stanowiska, ze wskazaniem, które z nich są niezbędne, a które dodatkowe,
- wskazanie zakresu zadań wykonywanych na stanowisku,
- wskazanie wymaganych dokumentów,
- określenie terminu i miejsca składania dokumentów.
- Termin składania dokumentów określony w ogłoszeniu o naborze nie może być krótszy niż 14 dni kalendarzowych od dnia opublikowania ogłoszenia w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń ZOESz Augustów.
- Wzór ogłoszenia stanowi załącznik nr 3 do Regulaminu.
Rozdział VI
Przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych
§ 6
- Po ogłoszeniu w BIP i na tablicy ogłoszeń w ZOESz następuje przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych od kandydatów zainteresowanych pracą na wolnym stanowisku.
- Na dokumenty aplikacyjne składają się:
- list motywacyjny,
- CV z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej,
- kwestionariusz osobowy,
- kserokopie świadectw pracy,
- kserokopie dokumentów potwierdzające wykształcenie i kwalifikacje zawodowe,
- oświadczenie o niekaralności,
- oświadczenie kandydata, że w przypadku wyboru jego oferty zobowiązuje się nie pozostawać w innym stosunku pracy, który uniemożliwiłby mu wykonywanie obowiązków w wymiarze 1 etatu,
- inne dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach.
- Dokumenty aplikacyjne składane przez osoby ubiegające się o zatrudnienie mogą być przyjmowane tylko po ukazaniu się ogłoszenia o organizowanym naborze na wolne stanowisko i tylko formie pisemnej.
- Nie przyjmuje się dokumentów aplikacyjnych poza ogłoszeniem, o którym mowa w § 3 pkt. 2.
Rozdział VII
Przeprowadzenie konkursu
§ 7
Konkurs na stanowisko urzędnicze przeprowadza się w dwóch etapach:
- w pierwszym etapie konkursu Komisja Rekrutacyjna dokonuje analizy dokumentów aplikacyjnych pod względem formalnym oraz ustala listę kandydatów dopuszczonych do drugiego etapu konkursu,
- wyłonienie kandydata odbywa się w ramach drugiego etapu składającego się z:
- oceny merytorycznej złożonych dokumentów aplikacyjnych,
- rozmowy kwalifikacyjnej.
Ogłoszenie listy kandydatów spełniających wymogi formalne
§ 8
- Analiza formalna dokumentów aplikacyjnych polega na zapoznaniu się przez Komisję z aplikacją nadesłaną przez kandydata. Celem analizy dokumentów jest porównanie danych zawartych w aplikacji z wymaganiami formalnymi określonymi w ogłoszeniu.
- Wynikiem analizy formalnej dokumentów jest wstępne określenie przydatności kandydata do pracy na wolnym stanowisku i dopuszczenie do dalszego etapu konkursu.
- Warunkiem udziału w dalszym postępowaniu konkursowym jest spełnianie wymogów formalnych wynikających z treści art. 3 ust. 1, 3 i 4 ustawy o pracownikach samorządowych oraz zawartych w ogłoszeniu o naborze (oceniane metodą spełnia/nie spełnia).
- Po upływie terminu do złożenia dokumentów, określonego w ogłoszeniu o naborze i wstępnej selekcji, umieszcza się w BIP listę kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne określone w ogłoszeniu.
- Sporządzona w porządku alfabetycznym lista zawiera imiona i nazwiska kandydatów oraz ich miejsca zamieszkania w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
- Kandydaci nie zakwalifikowani do drugiego etapu konkursu zostają o tym fakcie powiadomieni w formie pisemnej.
- Lista kandydatów spełniających wymagania formalne będzie umieszczona w BIP do momentu ogłoszenia ostatecznych wyników naboru. Wzór listy stanowi załącznik nr 4 do regulaminu.
- Informacje o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru, stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami związanymi ze stanowiskiem urzędniczym, określonymi w ogłoszeniu o naborze.
§ 9
1. Ocena merytoryczna złożonych dokumentów aplikacyjnych
- oceny merytorycznej złożonych dokumentów dokonuje każdy członek Komisji Rekrutacyjnej przydzielając kandydatowi punkty w skali od 1-10, przy czym najwyżej punktowani są kandydaci posiadający:
- wykształcenie wyższe magisterskie (prawnicze, administracyjne lub specjalistyczne niezbędne na zajmowanym stanowisku),
- szczególne kwalifikacje przez wskazanie zakresu wiedzy ogólnej i specjalistyczne, wymagane uprawnienia i egzaminy zawodowe,
- doświadczenie zawodowe.
- z oceny merytorycznej dokumentów aplikacyjnych kandydatów sporządza się notatkę służbową, którą parafują członkowie Komisji.
- Rozmowa kwalifikacyjna
- celem rozmowy kwalifikacyjnej jest nawiązanie bezpośredniego kontaktu z kandydatem i weryfikacja informacji zawartych w aplikacji oraz możliwość oceny:
- predyspozycji i umiejętności kandydata gwarantujących prawidłowe wykonywanie powierzonych obowiązków,
- posiadanej wiedzy na temat jednostki samorządu terytorialnego, w której ubiega się o stanowisko,
- obowiązków i zakresu odpowiedzialności na stanowiskach zajmowanych poprzednio przez kandydata,
- celów zawodowych kandydata.
- Ocena kandydatów prowadzona jest metodą punktową w skali od 1 - 10 po zakończonych rozmowach kwalifikacyjnych. Z przebiegu rozmowy sporządza się notatkę służbową, którą parafują członkowie Komisji.
§ 10
- Po przeprowadzeniu konkursu Komisja Rekrutacyjna ustala wynik konkursu, wskazując kandydata, który uzyskał największą sumaryczną ilość punktów.
- Ze swoich czynności Komisja sporządza protokół z przeprowadzonego naboru kandydatów, który podpisują wszyscy członkowie Komisji obecni na posiedzeniu.
- Protokół zawiera w szczególności:
- określenie stanowiska urzędniczego, na które był prowadzony nabór, liczbę kandydatów oraz imiona, nazwiska i adresy nie więcej niż 5 najlepszych kandydatów, uszeregowanych według liczby uzyskanych punktów,
- Wzór protokołu stanowi załącznik nr 5 do niniejszego regulaminu.
Rozdział VIII
Ogłoszenie wyników naboru
§ 11
Przewodniczący Zespołu niezwłocznie przekazuje Dyrektorowi dokumentację przebiegu konkursu, celem zatwierdzenia lub odmowy zatwierdzenia rozstrzygnięcia konkursowego.
§ 12
W przypadku odmowy zatwierdzenia wyników konkursu, Dyrektor zarządza ponowne przeprowadzenie naboru na wolne stanowiska urzędnicze.
§ 13
- Informację o wynikach naboru upowszechnia się w terminie 14 dni od dnia zatrudnienia wybranego kandydata lub zakończenia procedury naboru. w przypadku gdy w jego wyniku nie doszło do zatrudnienia żadnego kandydata.
- Informacja, o której mowa w ust. 1 zawiera:
- nazwę i adres jednostki,
- określenie stanowiska urzędniczego,
- imię i nazwisko wybranego kandydata oraz jego miejsce zamieszkania,
- uzasadnienie dokonanego wyboru kandydata, albo uzasadnienie niezatrudnienia żadnego kandydata.
- Informację o wyniku naboru upowszechnia się w BIP i na tablicy ogłoszeń przez okres co najmniej 3 miesięcy. Wzór ogłoszenia wyników naboru stanowi załącznik nr 6 do niniejszego regulaminu.
- Jeżeli stosunek pracy osoby wyłonionej w drodze naboru ustał w ciągu 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy, możliwe jest zatrudnienie na tym samym stanowisku kolejnej osoby spośród najlepszych kandydatów wymienionych w protokole tego naboru. Przepisy ust. 1, 2 i 3 stosuje się odpowiednio.
Rozdział IX
Sposób postępowania z dokumentami aplikacyjnymi
§ 14
- Dokumenty aplikacyjne kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie rekrutacji, zostaną dołączone do jego akt osobowych.
- Dokumenty aplikacyjne osób, które w procesie rekrutacji zakwalifikowały się do II etapu i zostały umieszczone w protokole, będą przechowywane, zgodnie z instrukcją kancelaryjną.
- Dokumenty aplikacyjne pozostałych osób będą odsyłane lub odbierane osobiście przez zainteresowanych.
Rozdział X
Warunki zatrudnienia pracowników
§ 15
- Pracownik podejmujący pracę po raz pierwszy w ZOESz może być zatrudniony tylko na okres próbny wynoszący maksymalnie 3 miesiące. Po okresie próbnym bezpośredni przełożony może wnioskować o przedłużenie umowy na czas określony do 1 roku.
- W uzasadnionych okolicznościach (duże doświadczenie, wysokie kwalifikacje pracownika przydatne dla ZOESz ) Dyrektor podejmuje decyzję o zatrudnieniu na innych warunkach niż określonych w ust.1.
- Przed zawarciem umowy o pracę pracownik zobowiązany jest przedłożyć zaświadczenie o niekaralności.
Metryka strony